• Hulp Nodig?
  • Behandelingen
  • Aanmelden
  • Steun ons
  • App
  • Contact
  • Choices
  • Hulp Nodig?
  • Behandelingen
  • Aanmelden
  • AZC
  • Steun ons
  • App
  • Contact
  • Nederlands
    • English
    • العربية‏
    • Русский
  • Choices
  • Hulp Nodig?
  • Behandelingen
  • Aanmelden
  • AZC
  • Steun ons
  • App
  • Contact
  • Nederlands
    • English
    • العربية‏
    • Русский

Choices App

Met onze gratis app vind je gemakkelijk de hulp die jij nodig hebt en neem je anoniem contact op met de benodigde instantie of zorgverlener.

De Choices APP voor behandeling, tests en welzijn

De Choices
Gratis Psychologische Hulplijn en app

Choices gratis psychologische hulplijn voor LHBTQI+ asielzoekers en statushouders is gratis en brengt je in contact met getrainde vrijwilligers die meteen ondersteuning kunnen bieden in jouw taal, en die je in contact kunnen brengen met benodigde hulp.

De gratis hulplijn is elke dag beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 10 tot 17 uur. Alle vrijwilligers spreken meerdere talen, zodat we jouw behoeften begrijpen. Elke dag is er iemand die Engels of Nederlands spreekt en een andere taal zoals Arabisch, Farsi, Turks, Oekraïens of Russisch. 

We zorgen ervoor dat er altijd iemand beschikbaar is om met je te praten. Als er geen Choices-vrijwilliger niet beschikbaar is, worden bellers doorverbonden met COC LHBTQ+ Switchboard. COC Switchboard geeft informatie en ondersteuning aan de LHBT-gemeenschap in Nederland. COC Switchboard-vrijwilligers zijn niet getraind om counseling te bieden. Zij kunnen je wel te woord staan, verschillende nuttige diensten voorstellen en helpen bij het maken van een afspraak met Choices.

Bel ons gratis op 0800 0333 van maandag tot vrijdag 10:00 – 17:00 uur
of scan de QR-code om de Choices-app met de gratis hulplijn te downloaden en ons met één druk op de knop te bellen. 

Onze gratis app helpt u om anoniem in contact te komen met:
Gratis psychologische hulplijn
Juridische hulp
Passende verslavingszorg
Test- en behandelingsplaatsen voor SOA/HIV/HCV
STD/HIV-zelftestkits
Toegang tot PrEP
Zelfhulpgroepen
Geestelijke gezondheidszorg

Choices Support Center bedankt onze donateurs en partners van de Hulplijn:
         

Download onze app.

Download of scan de QR code voor de meertalige Choices app en gratis psychologische hulplijn te downloaden. Onze app is beschikbaar in zowel de App Store als de Google Play Store.

Download App Store
Download Google Play Store

De hulplijn bellen

Het bellen van de gratis psychologische hulplijn is eenvoudig. Eerst vragen we je om de Choices for treatment testing and wellbeing app te downloaden. Dit kun je doen door de QR-code die we hieronder hebben staan te scannen of op de link te klikken. We hebben de gratis hulplijn in onze app opgenomen om iedereen te helpen in contact te komen met een netwerk van ´queer friendly´ diensten in Nederland. De Choices app is een online zorgnetwerk en beschikbaar in het Engels, Nederlands en Arabisch.

Zodra je de Choices-app opent, zie je onderaan de startpagina de knop om de hulplijn te bellen. Als je op de knop drukt, verschijnt de pagina met informatie over de hulplijn, inclusief een link naar onze website waar je ons wekelijkse schema kunt zien van vrijwilligers met wie je wordt doorverbonden. Het schema vertelt je welke talen elke dag beschikbaar zijn en op welk tijdstip, ‘s ochtends of ‘s middags.

Onze vrijwilligers

De vrijwilligers van Choices Support Center zijn allemaal getraind om verschillende oproepen te beantwoorden. Onze uitgebreide eendaagse training omvat counselingvaardigheden, emotioneel luisteren, conflictoplossing, rollenspel, asielprocedures, en aanvullende training van de 113 organisatie over hoe om te gaan met mogelijke zelfmoord en ernstige psychologische situaties. De vrijwilligers van Choices krijgen ook klinische supervisie en administratieve ondersteuning. 

Op schriftelijk verzoek delen wij graag ons opleidingsprogramma en onze procedures. De gratis psychologische hulplijn van Choices werkt volgens kwaliteitsnormen voor hulplijnen die zijn ontwikkeld door Child Helpline International, Rode Kruis Crisis Call Centres en Rode Kruis Psychological First Aid Field Worker richtlijnen.

Hulplijn weekrooster

Maandag Hulplijn:

Herman (EN/NL)

Mijn naam is Herman, ik woon in Utrecht, samen met mijn man Ad. Wij zijn sinds 2001 getrouwd. Ik doe graag vrijwilligerswerk, altijd ten behoeve van de LGBTI+ gemeenschap. Zo werkte ik o.a. bij COC Cocktail en Switchboard, de GGD en nu dus bij Steunpunt Choices. Bij Choices geef ik informatie en advies en bied ik steun en een luisterend oor. Mijn motto: verlies nooit hoop, kijk uit naar de dag van morgen, want dan zal alles beter gaan. Je mag er zijn! Ik ben elke maandagochtend op de hulplijn aanwezig. NL/EN

Dora (EN/RU)

Als asielzoeker weet ik wat je doormaakt en ik ben er voor mijn gemeenschap, om samen oplossingen te vinden. Sociale moeilijkheden, psychische problemen, hormoonvervangingstherapie... deze uitdagingen hebben me sterker en sterker gemaakt. Voor mij en andere LGBTQI+ asielzoekers is er geen keuze - we moeten vechten, voor een beter leven en de beste toekomst. Samen en met Choices. Ik werk op maandag- en donderdagmiddag, bel me - EN/RU

Dinsdag Hulplijn:

Peter Shoukry (AR/EN)

Mijn naam is Peter Shoukry, ik ben geboren in Caïro, Egypte waar ik een bachelor diploma in Toegepaste Kunsten heb behaald. Ik ben homo en trots, en heb onlangs ontdekt dat ik met HIV leef. Dit heeft mij doen besluiten naar Nederland te komen om bescherming te zoeken. Homo zijn en leven in Egypte met een koptisch-christelijke religieuze familie in een homofobe samenleving was extreem stressvol, onveilig en onzeker. Ik vocht om door te gaan en mezelf te zijn. Nu doe ik vrijwilligerswerk bij Choices waar ik mensen zoals ik kan helpen om te vechten voor een beter leven. Jij bent degene die het pad trekt in je eigen leven. Bij Choices ondersteunen we je om beter geïnformeerde keuzes te maken. Bel me op dinsdagochtend 10 - 13:00 uur. Ik spreek Engels of Arabisch. EN/AR.

Yehia (EN/AR)

Mijn naam is Yehia, ik ben geboren in Egypte en ik ben homo. De afgelopen 29 jaar leefde ik in angst en werd ik veroordeeld door de homofobe oosterse religieuze cultuur die zelfs mijn bestaan niet erkend. Mijn eigen broer probeerde me te vermoorden toen hij erachter kwam dat ik homo ben en daarom ben ik hier. Ik heb me altijd afgevraagd, hoe bereiken we ons echte doel? We hebben allemaal een uniek doel. Nu we hier zijn, in een nieuw land een nieuw leven beginnen, laten we Choices ‘keuzes’ maken. Laten we voor onszelf opkomen en vechten om onze doelen te bereiken. Bel me op dinsdag van 13:00 tot 17:00 uur, als je ergens hulp bij nodig hebt of zelfs voor een luisterend oor. Ik ben er voor je

Woensdag Hulplijn:

Luisa (EN/DE/NL)

Hoi, ik ben Luisa! Dit jaar ben ik klaar met mijn studie Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik ben altijd gepassioneerd geweest over het beschikbaar maken van psychologische hulpverlening zonder barrières. De Choices gratis hulplijn biedt een prachtige kans om mensen steun te geven wanneer dat nodig is. Bel me op woensdagochtend. EN/DE/NL

Seána (EN)

Hallo, mijn naam is Seána Brett (zij/hij). Ik studeer momenteel voor mijn master Klinische Psychologie aan de UvA. Door de jaren heen ben ik erg gepassioneerd geweest over het helpen van vluchtelingen, in het bijzonder LGBTQIA+ asielzoekers. Als hulplijnvrijwilliger bij Choices Support Center ben ik beschikbaar om te luisteren en LGBTQIA+ asielzoekers te helpen met de worstelingen die ze meemaken, en samen de krachten te vinden die ieder in zich heeft om door te komen wat de dag ook brengt. Je bent niet alleen. Je kunt me elke woensdagmiddag bellen EN/FR/IRL

Donderdag Hulplijn:

Ivanessa (EN/NL)

Mijn naam is Ivanesa en ik kom oorspronkelijk uit Bulgarije. Ik woon nu ruim 3 jaar in Nederland en naast mijn 9 tot 5 baan werk ik bij Choices als vrijwilliger bij de hulplijn. Ik heb me aangesloten bij het Choices initiatief omdat ik geloof in het belang van het toegankelijker maken van geestelijke gezondheidszorg, vooral voor mensen in minder fortuinlijke omstandigheden. Ik bied graag een luisterend oor, onvoorwaardelijke steun en passende begeleiding aan iedereen die hulp nodig heeft bij het maken van gezondere levenskeuzes en het opzetten van een meer bevredigende manier van leven. EN/BG/RU/NL

Dora (RU/EN)

Als asielzoeker weet ik wat je doormaakt en ik ben er voor mijn gemeenschap, om samen oplossingen te vinden. Sociale moeilijkheden, psychische problemen, hormoonvervangingstherapie... deze uitdagingen hebben me sterker en sterker gemaakt. Voor mij en andere LGBTQI+ asielzoekers is er geen keuze - we moeten vechten, voor een beter leven en de beste toekomst. Samen en met Choices. Ik werk op maandag- en donderdagmiddag, bel me - EN/RU

Vrijdag Hulplijn:

Julia (EN/NL/RU)

Ik ben Julia en ik kom uit Oekraïne. Zoals voor velen die ons bellen, is mijn dorp verwoest in de oorlog en ik ben blij dat ik naar Nederland ben gekomen. In Oekraïne was ik maatschappelijk werker bij een aids-organisatie die mensen begeleidt en ondersteunt. Als vrijwilliger bij Choices kan ik anderen helpen die het moeilijk hebben gehad, omdat ik het begrijp. Je kunt me vrijdagochtend bellen. EN/UK/RU

Ertug (EN/TRK)

Hallo, ik ben Ertug. Zoals velen van jullie ben ook ik naar NL geëmigreerd vanuit een moslimland, vanuit een conservatieve en niet-accepterende sociale omgeving. Het was niet mogelijk om helemaal mezelf te zijn in mijn thuisland; daarom ben ik verhuisd. Maar toen ik hierheen verhuisde, werd ik geconfronteerd met eenzaamheid, geïsoleerd zijn en discriminatie. Vandaag ben ik erg dankbaar dat ik mensen om me heen heb die me gemotiveerd en veerkrachtig hielden. Ik ben vrijdagmiddag beschikbaar om te bellen. Ik kan goed luisteren en heb een psychologische opleiding. EN/TR

Bewerkt-30Choices-Portretten LR

Vrijwilligerswerk

Choices verwelkomt iedereen die als vrijwilliger bij ons wil werken. We vragen je vriendelijk een sollicitatieformulier in te vullen op onze website. Na ontvangst van je sollicitatie bekijken we of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Omdat het beantwoorden van oproepen voor de hulplijn specifieke vaardigheden vereist, komt niet iedereen die zich aanmeldt in aanmerking. 

De sollicitatieprocedure verloopt in twee stappen. Alle potentiële vrijwilligers worden eerst door de directeur geïnterviewd. Nadat de eerste fase is afgerond, wordt de geselecteerde persoon geïnterviewd en gescreend door onze psycholoog om er zeker van te zijn dat deze persoon in staat is om de hulplijn te beantwoorden. Wij willen er zeker van zijn dat al onze vrijwilligers psychologisch voorbereid zijn en emotioneel sterk genoeg zijn om te praten met bellers die onder grote emotionele stress staan en worstelen met trauma, isolatie en PTSS

Vrijwilliger worden

Sociale Steungroep

Je hoeft het niet alleen te doen!

Meer informatie

Hulp nodig?

Wij helpen jou op weg

Meer informatie

Seksuele gezondheid

Seks, drugs, PrEP en hiv-testen

Meer informatie

                   . .                   


Choices Support Center

Kies voor een betere levensstijl!

Contact

info@choicescenter.nl
Weesperplein 4 b
1018 XA Amsterdam
KvK 69641005
Route

Choices

Home
Over Choices
Hulp nodig?
Behandelingen
Aanmelden
Steun ons

App

Contact
Choices Privacy Policy
Oprichting Choices Support Center
Jaarrekening 2021
Beleidsplan

Volg Choices

Volg Choices Support Center via diverse social media kanalen.
Facebook-f Instagram Twitter

 

© Choices Support Center All rights reserved.